18 december 2009

Att skapa en intressant karaktär

A och O för att utnyttja spelets fulla potential är att ha en hållbar karaktär, som funkar i vått och torrt i alla åldrar. För mig brukar jag lätt tröttna på mina simmar, och tycka att spelet går långsamt- men lugn, jag har tipsen.

-Tänk. Att ha en karaktär i huvudet är rätt bra för att låta skaparprocessen gå snabbare och sedan i hur hennes liv ska utspelas. Tänk ut ett öde, och kanske ett ovanligt ett.

- Begränsa dig i CAS. Skapa en simläget (CAS) blir lätt en över-prettogrej där man försöker skapa den snyggaste o bästa simmen nånsin. Tre timmar senare är du fortfarande inte nöjd. Låt slumpen få avgöra lite, hämta inspiration från dina inpulser och gör en mänsklig o inte för snygg sim.

- Sträva efter att skapa en livshistoria. Spela inte bra på av gammal vana; uppfyll dess önskningar, pröva din karaktär i olika situationer för att se hur den reagerar. Gör speciella grejer!

- När det gäller egenskaper så måste den nästan ha 2/5 dåliga eller speciella egenskaper för att bli intressant. När jag har tagit alla "bra" egenskaper har jag tröttnat efter ett spel.

- Max 2 hobbyegenskaper. Matlagning, virtuos o träninsfreak kommer inte gå ihop för att få din sim lycklig.

- Still doesn't work? Lämna simmen och spela med en annan familj en dag eller två. Under kan ha skett med din sim, men var beredd på uppbrunnet hus, gravid mage och en ny partner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar